luni, 2 februarie 2009

Sa calatorim prin ... Romania

Toata lumea vrea sa se plimbe. Si eu la fel, uneori am senzatia ca nu o sa-mi ajunga viata asta sa vizitez tot ce-mi doresc, ca locurile care mi se par atat de aproape se indeparteaza din ce in ce mai mult, ca fiecare zi pierduta in spatele biroului e o zi pierduta de pe strazile Paris-ului.
Ma intreb daca tot ce pot sa vizitez este peste granitele acestei tari, daca frumusetea ei a pierit in umbra coruptiei, violurilor, criminalilor si a Elenie Udrea, daca intr-adevar nu am timp sa merg pana la Iasi, dar am timp sa merg la Viena.
Chiar nu mai este nimic frumos in tara asta?



Valea Ghimesului sau locul unde Ardelul intalnea Moldova.

Nu v-am convins?

Mai incerc o data.



Poate pozele nu pot reda ceea ce simti cand privesti muntii si intelegi ca, acum zeci de ani, vorbeau cu totii o limba, dar erau despartiti de o granita. Simti ca timpul a sta in loc si a lasat natura sa vorbeasca in locul lui. Simti prietenia din privirea oamenilor. Simti ca nu mai aparti orasului aglomerat si zgomotos si vrei sa ai locul tau acolo.



Unde este acest loc uitat de timp? In judetul Bacau, desi inainte de ani 50 era in judetul Harghita. Este pasul Ghimes, pe valea Trotusului, pasul ce face trecerea din Ardeal in Moldova.

Am sa va las buni mei sa admirati natura.
Am sa ma intorc mereu cu argumente pentru ceea ce avem aici, dar suntem prea ocupati cu excursiile pe la Londra ca sa le vedem.
Nu sunt ipocrita. Ma aflu in pragul unei plecari peste hotare, dar anul acesta mi-am propus sa vad, sa aflu, sa cunosc ce are Romania sa arate. M-am intrebat mereu ce poti sa ii arati unui strain, avid dupa calatorii ca mine (si ca tine), ce oare se ascunde dupa Valea Prahovei si dupa Bucuresti. Am sa-mi caut raspunsul mergand, pozand si aratandu-va si voua.

Hai sa nu mai cautam frumusetea doar la ei si sa o gasim la noi.
Voi reveni buni mei.
Voi reveni cu siguranta.

5 comentarii:

Georgi spunea...

da, intr-adevar Romania are comori in ceea ce priveste peisagistica. ceea ce este pacat este ca marea majoritate sunt lasate in paragina sau mor sub mormane de gunoaie. Nu pot sa le iert romanilor ca au lasat ca delta sa fie ruinata si despuiata de frumuseti, asa cum a fost si inca este. Inca nu realizeaza ca este ceva unic in lume, ca delte nu gasesti oriunde si ca fauna si flora pe care le gasesti aici trebuie protejate si pazite mai ceva ca aurul, caci sunt mult mai rare decat aurul!Ma intreb ce ar face englezii sau germanii daca ar avea asa o tara, cu un asa potential!

Dili spunea...

Cand eram la gradinita ne impuiau capul cu frumusetile tarii si ne duceau in excursii. Acum ii innebunesc cu limbi straine samd. Simt ca e de datoria mea sa le impui capul copiilor mei si sa le arat ce e frumos in tara lor... Muntelui ii datorez foarte multe, de la primul sarut pana la cererea in casatorie sau luna de miere. Aici mi s-au intamplat multe, si e frumooos....: http://barcaciu.ro/galeri-peisaje-ro.html
Multe nu le mai pot face cu copiii mei insa si mai multe asteapta sa fie facute; si vazute; si nu le voi uita, de asta sunt sigura .

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: avem multe locuri frumoase si poate chiar in salbaticie este frumusetea lor. nu-l aven noi pe dracula impaiat, dar avem inca fuior si car cu boi. si eu ma intreb ce ar face altii, dar nu pot sa nu ma intreb ce am putea face noi.

@dili: zilele trecute discutam cu prietenii despre regulile de la "elastic" sau "tara, tara vrem ostasi". se transmiteau din generatie in generatie, dar s-a rupt firul la nfs sau warcraft. mai tii minte "frunza" sau "galusca"? eu am niste urme in genunchi care nu ma lasa sa uit si nu-mi pare rau.

Georgi spunea...

Salbaticie ok..si mie imi place, si strainii care vin la noi apreciaza asta. dar nu la asta m-am referit, ci la pescuitul cu curent electric, la casapitul animalelor rare fara nici un fel de fior al constiintei civice, la disparitia atator specii de plante si animale unice!

Coana Zoitzica spunea...

@ georgi: daca noinu facem nimic, nu ne putem astepta sa faca statul ceva pentru fiecare din cei 20 de milioane. nu statul pescuieste ci noi.